[QUOTE = "mbt47, viesti: 2565350, jäsen: 107188"] Hei, annan sinulle tavan vaihtaa jakohihna 1,2 puretech 130cv: ssä.
Luon opetusohjelman useissa vaiheissa, koska se on suhteellisen pitkä.
Huoltosuunnitelmassani määrätään, että se on vaihdettava 175 km: n nopeudella, mutta tämän vyön takaiskut ovat nostaneet PSA: ta vähentämään olosuhteita, joten nyt se on vaihdettava 100 km: n tai 6 vuoden välein, korjaa, jos olen väärä.
Omistan 308 gt linjan pt1.2 130cv EAT6-vaihteistolla, se on yhteensä 108.500kms ja se on melkein 5 vuotta vanha.
Teen perusversiot joka vuosi.
Kuten näette, vyöni oli jo huuhdeltu hyvin tällä mittarilukemalla. Kaikissa tapauksissa se ei ole pitänyt 175 kilometriä.
Joten tehdä luettelo tarvittavista laitteista:
[LIITÄ = täysi] 14337 [/ LIITÄ]
vyö 2 r: lla, niin paljon minulle.
myös moottoreiden silikonitiiviste
Kokemuksen puutteen vuoksi, koska kosken ensimmäistä kertaa, että kosketan jakohihnaa, epäröin korvata joitain tiivisteitä, en tiedä, tekevätkö PSA-työpajat järjestelmällisesti, joka tapauksessa on määrätty virallisessa asiakirjassa.
Lisävarustevyö on jo vaihdettu 5 kuukautta ennen, se oli murtunut.
Moottorin kannen tiivistettä en ole vaihtanut, en alipainepumpun tiivistettä, joka minulla voi olla, koska se on metallinauha, jossa on integroitu joustava tiiviste, joka leikataan irti purkamisen yhteydessä, joten suosittelen, että lisäät se luetteloon.
työkalut:
- Jack
-kynttilä
-ruuvilaatikot
- ohut litteä ruuvimeisseli
-pienet pihdit
- lastalla / kaavimella
- 1/4 räikkälaatikko
- räikkärasia 1/2, holkki E14 (tähti), liitin 18, liitin 10
- torx-kärjet
- pieni vääntömomenttiavain 5Nm / 8Nm / 10Nm / 20Nm / 25Nm
- suuri momenttidynamoavain 50Nm / 90Nm
- kulmakiinnitystyökalu (ei pakollinen)
- haarukoiden päät 17 ja 19 (tärkeitä kiristettäessä putken momenttiin)
- pieni sorkkarauta / iso ruuvimeisseli
- jatkoputki (korkean voiman kiristys)
-vaatteet
-jarrupuhdistin
- pieni tyhjä pullo
- halkaisijaltaan suuri 7,5 cm: n hylsy tai tämän kokoinen puupalikka (aseta kampiakselin tiiviste paikalleen)
- malletti
- skotti / tulpat injektiokuoppia varten
-tuhtaja
-1 merkki
- pressu tai roskapussi (suojaa avointa moottoria)
-1 tykkää (saamaan aikaan paskaa)
-1 endoskooppikamera (ei pakollinen, mutta voi olla hyvin käytännöllinen!)
Se on hyvin pitkä toiminta ja yhtä kallis, sillä varaosat ja erityiset työkalut ovat melkein 200. ja minun puolestani 20 h työvoimaa.
Se on edelleen alle 800. myönnytys.
Suunnittele siis paikka, jossa VHL voidaan pysäyttää pitkään, ja ole rauhallinen, koska jos sinua häiritsee 2 sekunnin välein, se ei ole mahdollista.
Ensimmäinen asia on irrottaa akku (varokaa tavaratilaa, johon ei enää pääse, laita kankaalla lukko tarvittaessa lukituksen estämiseksi)
Joko alusta alkaen pudota levy moottorin alle ja kiila VHL oikeanpuoleiseen tunkkiin ja poista lokasuoja tai tee se, kun hyökkäät alaosiin.
Jätä mekaanisten vaihteistojen ollessa vapaa-asennossa, muuten sinulla on ongelmia kampiakselin pyörimisessä P- tai N-automaattivaihteistoissa.
Kun akku on irrotettu, eri komponentit voidaan irrottaa:
[LIITÄ = täysi] 14338 [/ LIITÄ]
Sillä sähköliittimet eivät pakota kaikkea, analysoi niiden tekemistä, se on 2 tai 3 erilaista lukitusta!
Irrota HP-ruiskutuspumpun kansi, avaa polkupyörän renkaan pieni venttiilityyppinen korkki pienellä pullolla venttiilin edessä, paina venttiiliä, muutama tippa bensiiniä virtaa
[LIITÄ = täysi] 14339 [/ LIITÄ]
Irrota sitten polttoaineputki.
Irrota 3 sytytyspuolaa, liitä sytytystulpan kuopat teipillä.
Irrota kaikki ilmakanavat ja ilmakotelo, irrota ja siirrä jarrunestesäiliötä, jotta ilmalaatikon ulostuloaukolle jää tilaa. Oikealla puolella (ajosuunta) on tyhjennysventtiilin putki, pidike pidättää tämän putken, pidikkeeseen ei ole helppo päästä, mitä tein, kyllästyin tähän putkeen roikkumaan ilmalaatikkoon ja poistin tyhjennysventtiilin päinvastoin tästä putkesta ottaaksesi ilmalaatikon tämän putken ollessa kiinni
[LIITÄ = täysi] 14343 [/ LIITÄ]
[LIITÄ = täysi] 14344 [/ LIITÄ]
[LIITÄ = täysi] 14340 [/ LIITÄ]
[LIITÄ = täysi] 14341 [/ LIITÄ]
Älä epäröi liittää ilmanottoaukot / ulostulot välijäähdyttimen / turbo / imusarjan 2 suureen kanavaan.
Saavumme enemmän tai vähemmän tähän kokoonpanoon, tein joka kerta teipit kaapelit ja huomasin liitännät
[LIITÄ = täysi] 14342 [/ LIITÄ]
Irrota ylisyötön magneettiventtiili, 2 mutteria, siirrä sitä oikealle ja poista sitten sen tuki, 3 ruuvia
[LIITÄ = täysi] 14345 [/ LIITÄ]
[LIITÄ = täysi] 14346 [/ LIITÄ] [/ LAINAT]
[QUOTE = "MBT47, viesti: 2572346, jäsen: 107188"] Jatkamme sitten bensiinin syöttöjärjestelmää, tarkista ensin injektorit, puhdista hiili, vältä metalliharjoja. Jos sinulla on työkalut tiivisteiden korvaamiseen, tee niin, minulta jätin alkuperäiset tiivisteet.
Aseta kisko takaisin paikalleen injektoriensa kanssa varoen lialta, joka voi liukastua kaivoihin. Aseta 3 uutta leikettä takaisin (ne puristuvat ajan myötä)
[KIINNI = täysi] 15194 [/ KIINNITÄ] [KIINNITÄ = täysi] 15201 [/ KIINNI], kiristä 3
kiskoruuvia käsin ja sitten momenttiin 20 Nm
kuvatussa järjestyksessä.
[LIITÄ = täysi] 15199 [/ LIITÄ]
On HP: n bensiinipumpun vuoro;
Tarkistamme polttoainepumpun holkin pienen rullan, että se on hyvässä kunnossa, ja vaihdamme venttiili sitten pumppuun, siinä on avain, laita pieni öljy tappiin.
[LIITÄ = täysi] 15200 [/ LIITÄ]
Kiristä 2 ruuvia vuorotellen, kiristä sitten 5
Nm : iin ja anna sitten
20 ° kulma .
Vaihda pumppu / rampin yhdysputki (doc sanoo, että se on myös korvattava, olen henkilökohtaisesti käyttää uudelleen vanhan), kiristä 2 mutterit käsin, sitten alkaa kiristämällä momenttiin mutterin rampin puolelta
15 nm , sitten pumpun puolella oleva mutteri myös 15
Nm: n nopeudella , odota
30 sekuntia ja kiristä sitten rampin puolen mutteri 20
Nm: iin ja pumpun puolella oleva mutteri 25
Nm: iin .
Puhdista ja vaihda sylinterikannen ylempi kansi (tiiviste on vaihdettava, käytin vanhaa uudelleen) ja kiristä ruuvit seuraavassa järjestyksessä momenttiin
10 Nm .
[LIITÄ = täysi] 15203 [/ LIITÄ]
[LIITÄ = täysi] 15204 [/ LIITÄ]
[LIITÄ = täysi] 15205 [/ LIITÄ]
Sitten on jäljellä vain kytkeä kaikki sähkö- ja pneumaattiset liittimet, turbo-magneettiventtiili, sähköjohtosarja ja vaihtaa erilaiset jäykät imukanavat. Kaikki pienet ruuvit kiristetään 8
Nm: iin
[LIITÄ = täysi] 15208 [/ LIITÄ]
Laita sytytyspuolien kynät takaisin, kiristettynä myös 8 Nm: iin .
Kun kaikki on koottu ja kytketty uudelleen, tarkista kaikki sähköliittimet menettelyllisesti.
Kytke akku takaisin, älä unohda poistaa räikkäpellin hihnapyörästä ja istua ohjaamossa, kytke OBD-skanneri, kytke virta päälle, poista kaapeleiden irrotuksesta johtuvat virheet, sammuta, kytke sytytysvirta päälle jälleen kerran, jälleen kerran virheitä, se on kohtalokas hetki, jota on kauan odotettu ja pelätty samanaikaisesti, avaimen alku.
Käynnistä moottori, se ei välttämättä käynnisty avaimen ensimmäisellä iskulla, koska kosketimme polttoainetta, minulle se käynnistyi heti!
Ja joko draama tai lopullinen helpotus, minulle se oli suuri helpotus, ei epäilyttävää melua, ei epänormaalia tärinää, ei kolhuja, hidastaa vakautta, ei vikoja, sametti.
Anna myllyn käydä muutaman minuutin ajan ja tarkista samalla moottori, ettei kaikissa puretuissa komponenteissa ole vuotoja; sylinterikannen kannet, bensiinin varusteet, pumput, kampiakselin tiiviste jne.
Vitsin sivuun, ajon ensimmäisinä tunteina en ollut todella rauhallinen, seuraavana päivänä, kun palasin töiltä, 500 metrin päähän maalilinjasta, minulla on vika, joka esiintyy : collegepaita60 km: n kuluttua leikkauksesta), kun palasin kotiin , Annoin sille OBD-skannerin, ja yllätyksekseni sen sijaan, että näisin vaihesiirtymää koskevan vian, luin injektiokiskon painevian, enemmän tai vähemmän helpotettuna, avasin konepellin, tarkastan HP-pumpun -> jäykkä putki -> ramppi -> ruiskuta heidät .... ja ei, mitä näen sähköliittimeni rampin päässä oli puoliksi! Ja se oli vain sen vika, joten tarkista liittimet!
Koska olen jo ajautunut noin 3500 km: n enkä vieläkään ole vikoja, auto ajaa edelleen yhtä hyvin, en näe vuotoja vaurioituneissa osissa, eikä minulla ole vieläkään ollut tavanomaista "moottoritietä", koska muutama kuukausi sitten joka kerta kun menin moottoritielle (joten ajoin nopeudella 130 km / h säätimessä) 1 tunnin kuluttua minulla oli vika (p0011), joka ilmestyi, eikä mitään muuta, mutta hei, se voi olla myös raportti siitä, että olin kääntänyt ja puhdisti 2 vaiheensiirron magneettiventtiili ECH <-> ADM. [/ Lainaus]
Nyt on hyviä ohjeita, hienoja.