What does HU means ? Hardware Unit ?
Where does your NAC comes from ? To enable the camera you must use a VIN from equipped vehicle because all aids are read-only parameters
The NAC adapter is quite big but there is a lot of empty space inside the dashboard, you don't have to put it right behind the NAC, instead of ESP32 you can also build
two of these and use an Arduino Nano
Which BSI output ? If you talk about the original +12V it depends on vehicles, RD45 and WipCom 3D are powered permanantly. But lately I found that BSI2010 EV are powering the NAC on a permanent +12V so the consumption of the NAC is negligible (but tests on the C4 showed that powering the NAC permanantly is decreasing the possibility to let the car in a garage, without driving, from 2 months to 1 month)
HU - Unité principale (ce qui signifie NAC dans ce cas). Mon système NAC provient d’un accident, d’une Peugeot 208 endommagée. Ma voiture fournit une alimentation permanente pour HU (auparavant RT3). Je viens de le laisser de cette façon, la seule chose que j'ai changée, c'est l'alimentation Arduino. Il provient de (2004 ancien) BSI, qui apporte également le pouvoir pour le tableau de bord. Sa commutation automatiquement, si vous ouvrez la voiture, et éteindre après environ 2 minutes, lorsque vous quittez la voiture, ou tout simplement, le contact est coupé.
Pour moi, le gros avantage est immédiatement opérationnel, car le système NAC surveille CANBUS et est prêt à être utilisé, si nécessaire. Après 2 minutes d'inactivité, le système envoie un signal à CANBUS et coupe le courant. La consommation électrique du système NAC est donc très faible, lorsqu'elle n'est pas utilisée. Si cela diminue la durée de vie de la batterie de 2 à 1 mois, je m'en fiche. Ma voiture n’a jamais été utilisée plus d’une semaine et reste dans mon garage, je peux donc la recharger immédiatement.
J'ai également une deuxième unité de Citroen C4 cactus (avec radio DAB), mais mon concessionnaire Peugeot ne peut pas changer le numéro d'identification du véhicule. Probablement à cause de sa Diagbox ne supporte que Peugeot. Il peut lire les valeurs mais ne peut pas changer. J'ai modifié votre code Arduino afin d'injecter le numéro de VIN approprié et je l'ai également utilisé sans émettre de bip
. Je peux vous envoyer le code source de mes modifications, si vous le souhaitez.
PS Photos que je posterai ce soir.
P.S.2. Arduino nano est également une option, bien entendu avec des modules CAN plus petits, comme celui-ci:
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HU - Head Unit (which means NAC in this case). My NAC system comes from accident, damaged Peugeot 208. My car brings permanent power for HU (was earlier RT3). I've just left it this way, the only things I've changed is Arduino powering. It comes from (old 2004) BSI , which brings also power for instrument cluster. Its switching automatically, if you open car, and switching off after about 2 minutes, when leaving car, or just ignition off.
For me big advantage is immediatelly ready to use, because NAC systeme tracks CANBUS and getting it ready to use, if needed. After 2 minutes of inactivity it's sending signal to CANBUS and shutting down the power, so power consumption of NAC system is really low, when not used. If it decreasing battery life from 2 to 1 month, I don't care about it. My car was never unused more, than a week and stays in my garage, so I can charge it immediatelly.
I've got also second unit from Citroen C4 cactus (with DAB radio), but my Peugeot Dealer can't change VIN number in it. Probbly because of his Diagbox supports Peugeot only. He can read values from it, but can't change. I've modified your Arduino code, to inject suitable VIN number, and I got it working also without beeping
. I can send you source code of my changes, if you want.
PS. Photos I'll post this evening.
P.S.2. Arduino nano is also an option, of course with smaller CAN modules, like this one: