Bonjour les amis, J'ai une 2008 GT (2021). Est ce que quelqu'un peut me dire svp si c'est possible de mettre CarPlay en plein écran ? Merci pour votre aide.
Hi, Newbie here. Really want to try this out, but I'm afraid google translate of the guide isn't the best. Is it possible to get a detailed guide in English? Or even better a video guide? Thanks
Bonjour J'ai bien respecté le tutoriel, mais je ne comprend pas, je n'arrive pas a me connecté sur le CAN BUS de la voiture, pourtant j'ai rajouté une résistance etc, au niveau de la voiture il se passe rien, si quelqu'un pourrait m'aider svp merci
Bonjour Je reviens vers vous et je tiens a remercier Vlud et Bagou91 pour ce travail formidable Pour mon problème j'ai essayé de me connecté directement les connecteurs de Arduino ou j'avais installé la résistance et d'essayé également sans la résistance, ça a quand même marché sans la résistance, je n'ai pas compris si quelqu'un sait ? (enfin bref le principal c'est que ça a fonctionné) Du coup ça fonctionne impeccable j'ai retrouvé toute les fonctions d'origines du SMEG et même mieux ^^ J'ai pus ainsi remplacé le calibration d'origine d'une 208 du NAC WAVE 2 par la calibration d'un 2008 pour NAC WAVE 2
La résistance permet d'assurer la stabilité des échanges, surtout pendant la calibration, tout dépend l'environnement (perturbations électroniques, type de fil, etc) La shield jaune que tu as n'a pas le même PINOUT que celui affiché sur le tuto pour son port DB9 (quelqu'un a posté dans le topic à ce propos, il a fallu utiliser le multimètre pour retrouver les bons PIN)
Merci, maintenant je comprend mieux les questions que je me posait pour le port DB9 et la résistance car surtout que dans mon cas, j'ai tout fait sans la résistance et je n'ai eu aucun problème
Dear VLud! Do you have an affinity to prepare for me a "ready to use" software and hardwer package for a brand new 5008, and send it by post? Of course, I'm ready to pay all of your cost and time. Greetings from Hungary
Bonjour, J'ai un petit souci sur ma féline (308 T9). Je me retrouve avec l'erreur moteur liée au manque d'additif pour le FAP. Je pensais acheter l'Eolys et remplir le réservoir moi même. Mais cette "réparation" implique forcément un passage à la valise pour supprimer l'erreur. Du coup, je me demandais... Possible d'utiliser un arduino et votre super boulot pour gérer l'erreur ou j'ai forcement un passage sous Diagbox ? Par avance, merci pour votre aide !!
Hi all, I have a RCC-A1 on my Peugeot 308 T9 and I would like to change it with a NAC. I just have bi-zone climatisation and rear radar so I care to keep them working. Is it safe/doable to get a Wave3 NAC instead of a Wave2 NAC for my car? In this case, should I use the custom calibration and config files present on the github repository, e.g.: 308_T9_WAVE4-9693019180.cal 308_T9_WAVE4.nac Have somebody already tried to use these custom files without issues ? or do you recomend to get a Wave2 NAC as a more safe option ? I appreciate very much feedbacks from you. Thank you
Reminder: Only SD units are working. W3/4 SD are expensive and will not give you anything more interesting than a W2 (you earn 5s of loading time at bootup but if you add a camera it will be misaligned)
VLud, thank you very much for your feedback: besides boot speed, aren't maps on Wave3/4 NACs better than the ones on Wave2 (more detailed, more updated)?
More updated: not really, W3/4 maps are slower to be released (but now, both are not updated ) More detailed: not really, more useless 3D buildings, the rest is the same
Hello guys, My friend want to change the rcc (he don't have android auto ,and i think is rcc a1) from his 2018 3008. All the rcc a2 have android auto and support back camera? If will swap the rcc a1 with nac he have to dismantle the corocco in order to mount the new video cable to the nac, and make same new settings to the cirocco or only to the nac? Any of you have same documentation to dismounted the central console and the ciroco? What you will recomand rcc a2 or nac?thanks
Je confirme que ca fonctionne avec une camera standard, j'ai posté quelques détails dans la discussion sur le visiopark: [TUTO] Remplacer la caméra de recul 130° par la caméra panoramique 180° (Visiopark 1) sur 308
Toyota Proace Verso business long dynamic 1.5l 120 cv NAC wave 3 upgradé en wave 4 par la dernière mise à jour firmware clim auto et clim arrière grip control pas de camera de recul pas de radar ar calibration 0x93 0x19 0x99 soit 9693199980 savez vous d'où vient le message d'erreur entouré en rouge ? j'avais le même avant upgrade firmware edit : pas sur que ca soit un message d'erreur finalement, ces deux lignes apparaissent sur les autres screen shot du topic de base de donnée calibration, mais sur la page 1 et non 2 comme sur le mien
Thanks to all participared on reverse engineering of communication. You have done great job. I was able to upgrade my Peugeot 5008 with RCC and CIROCCO without LVDS connector into NAC wave 2 system with reverse camera, CIROCCO with navigation data and retrofit of wireless charger. All else has been more or less discussed about here, but retrofitting the wireless charger and exact miledge of CIROCCO. Reading miledge of CIROCCO is as discussed here. Clarification: the four numbers and inverse numbers read from eprom are app. the reading of odometer in 100 meters. I wasn't able to write the eprom while it was connected to CIROCCO, but this seems to be common problem with my prommer. In order to retrofit the original wireless charger, You need the charger element and coding for BSI. All else, including wiring, is ready on vehicle. In my case activation in BSI-2010-EV needed reading the current value of wireless charger status (00 in my case) and changing it (to 01 in my case). Reading the current value: >752:652 1003 222437 Writing the new value and booting BSI >752:652 :B4E0:03:03 2E243701 1103 All this is well documented, thanks to all people involved. It is rare people share their work this open. I hope I can do something in return.
My harware is based on Arduino nano and I mounted it inside a standard EOPD connector housing. The hardware fitted nicely with hot glue, I took the power from OPD connector. Scetch here had DC/DC-converter, but according to the requirements of used 2505 bus interface, it is not needed in my case.
to speed up manual coding in any ecu you can use https://sourceforge.net/projects/y-a-terminal/ there can be added all commands and every page for differ ecu with few clicks you can change anything and howto config YAT Green not need until you wona send whole config zones to BSI over 200lines Yes Yat can send from text file instead of one command
Bonjour à tous, j'ai une bonne nouvelle pour ceux qui ont des soucis de zone d'affichage de la caméra (au moins sur Wave3 ou Wave4) J'ai enfin trouvé comment faire prendre en compte la zone 212A après avoir bidouillé pendant des heures ! (Car même un changement complet de calibration - sauf cas particulier lié à la zone 012A - ne suffit pas à vider le cache du NAC pour le Visiopark) J'ai enfin un affichage correct de la caméra sur mon Wave3/4 SD Voici la méthode (à effectuer en mode console) Prérequis : Calibration CUSTOM Wave4 - 012A = 01 = OLD VP1 Changement du paramètre en zone 012A Calibration_Fct_VP1_HW (00 = NEW VP1) Code: >764:664 :D91C:03:03 2E012A00 1103 Attendre le redémarrage Remise en place du paramètre initial en zone 012A Calibration_Fct_VP1_HW (01 = OLD VP1) Code: >764:664 :D91C:03:03 2E012A01 1103 Attendre le redémarrage, la modification de la zone 212A est prise en compte et la vue change Les redémarrages via 1103 ne sont pas obligatoires mais recommandés Pour ceux qui ont un problème d'affichage sur un Wave2, il est possible d'essayer de mettre à jour le firmware du NAC après avoir modifié la zone 212A - plus contraignant pour simplement vider le cache du Visiopark - ---- Hello everyone, I have good news for those who have problems with the display area of the camera (at least on Wave3 or Wave4) I finally figured out how to get 212A zone taken into account after "playing" for hours ! (Because even a complete change of calibration - except in particular cases linked to zone 012A - is not enough to empty the cache of the NAC for the Visiopark) I finally have a correct display of the camera on my Wave3/4 SD Here is the method (to be done in console mode) Prerequisites : Calibration CUSTOM Wave4 - 012A = 01 = OLD VP1 Parameter change in zone 012A Calibration_Fct_VP1_HW (00 = NEW VP1) Code: >764:664 2E012A00 1103 Wait for the reboot Reinstallation of the initial parameter in zone 012A Calibration_Fct_VP1_HW (01 = OLD VP1) Code: >764:664 2E012A01 1103 Wait for the reboot, 212A zone modification is taken into account and the view changes Reboots via 1103 might not be mandatory but are recommended. For people having a display problem on a Wave2, it is possible to try to update the firmware of the NAC after modifying zone 212A - quite annoying way to flush the Visiopark cache - ---- 212A ProAce (0AE50BB803970708014A070802DB03EB08E30205080402060672800102C00000D000D0646400006464): 212A 308 Wave2 (0EF40BF30320070801E7070802C8026C065402560804020608028028021F0001FA0063646400006464): 212A C5 Aircross (0DFF0BF30367070801C2070802FF02BF06C202510804020807D0800102560000320000646400006464):
@VLud that was a good job! Congratulations and thanks for the info. I have an issue related to the rear camera in the Proace: when a caravan is attached, the rear camera will not show if we use the rear gear. Fair enough... but it will not show either, even if a bicycle transport is attached. THAT is a pain in the ass. Do you have any suggestion for this?
Merci pour tout ce travail. As tu déjà essayé d'activer le park assist ? J'ai un 2008 GT avec 12 capteurs ainsi que la camera 180 degrés. Je souhaite l'activer dessus.