[Nouveauté] *Renault Modus* /Le Topic\

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Bravo!!!!
et encore merci!
bon mon message s'est perdu dans toutes ces photos je le remets :)
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On est les meilleurs chez Renault!!! :cool:

c'est en anglais mais bon :D
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With 32.84 points out of 37, Modus is the first supermini to secure the maximum 5-star rating in crash tests carried out by independent safety body, Euro NCAP. It is the safest in its class. At the same time, Modus confirms its family orientation by scoring a best-in-class 4 stars in child protection.

in RenaultMedia

The Renault Modus – which goes on sale next week - is the first ‘Supermini’ to secure the maximum 5-star rating in crash tests carried out by Euro NCAP, it was announced today (Tuesday August 31st).

The model also broke new ground by being the first in its class to achieve the coveted 4-star rating for child protection.

The announcement marks a major milestone in car safety design – proving that small cars can be as safe as bigger models for their occupants.

Modus has benefited from all Renault's safety expertise and is a fine illustration of the automaker's strategy of "Safety for All".

Renault is the only carmaker to have seven vehicles with the coveted 5-star rating in Euro NCAP tests, so confirming its commitment to safety.

Adrian Hobbs, Secretary General of Euro NCAP – the independent body charged with driving home safety improvements by motor manufacturers, said: “A supermini offering 5 star occupant protection will help reduce death and injury on the roads.

“It proves once and for all that if manufacturers are committed to safety – they can introduce leading-edge safety designs that will protect people in the event of an accident.

“The Modus rating shows that you don’t have to buy a big car to be safe.”

Euro NCAP tests showed that the Modus offered a high level of protection to passengers thanks to:

A strong passenger compartment with an efficient energy absorbing front structure
Sophisticated seat belts that detect the impact and tighten to help prevent the wearer from slipping under the lap belt in the impact.
A six airbag system
ISOFIX attachments for child seats
Jacques Faure, Head of Passive Safety at Renault said: "Modus' performance is particularly satisfying as it's more difficult to protect the occupants of a small car.

“The Euro NCAP rating is the pinnacle of the approach developed by Renault for many years now – Safety For All. Our aim is to provide maximum safety for front- and rear-seat occupants in all cars, large or small."

Euro NCAP inspectors noted the excellent levels of occupant protection which Modus afforded.

Analysis showed that the damage sustained by Euro NCAP’s state of the art crash test dummies demonstrated the effectiveness of its restraint system, with its two-stage adaptive front airbags and double pretensioners. The body crumpled so dissipating energy and preventing any engine parts from intruding into the cabin.

in EuroNCAP.com

si mon obsession était de me foutre dans un mur j'acheterais ça:
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:D :D



C'est une obsession les crash test chez Renault! Ils axent souvent leur pub là-dessus! :eek:

Peugeot est plutôt reconnu pour sa tenue de route; prévenir ou guérir c'est un choix! :p
 

y'a pas que RENAULT qui 'sen serre pour la pub!!!



avec ce camion tu sentirais rien!il a 15 étoiles :D
 








sur la photo avec la console centrale rouge, ca se voit que l interieur a été acheté chez Playskool, c est dur tout ca ma bonne dame, on avait perdu l habitude chez Renault
 

C'est une obsession les crash test chez Renault! Ils axent souvent leur pub là-dessus! :eek:

Peugeot est plutôt reconnu pour sa tenue de route; prévenir ou guérir c'est un choix! :p
a priori en condition réelles les peugeot s'en sortent mieux que les renaults (enfin leurs occupants), sinon il faut noté que les pieces de rechange (boucliers, ailes ...) sont moins cheres chez peugeot, et cela se retrouve dans les assurances
 


Ben quoi?? c est vrai, la Laguna 2 avait des plastiques mousseux (par contre qu est ce que ca veillit mal une laguna, j ai un ami qui en a une, c est sympa quand c est neuf, mais faut la revendre 1an plus tard), la Megane aussi, la Clio est encore bien finie, mais la Modus c est "tout dur de partout", ils ont fait sponsorisé l habitacle par Greg le Millionaire??? :D
 








On en a pris une comme 2ème voiture avec mon amie et c'est plutôt sympatique...
en tout cas pour le prix c'est celle qui offrait le meilleurs rapport place, qualitö, capacitö de chargement, modularité et puissance...

Une Modus Luxe Dynamique 1,6 16v 115ch qui marche plutôt bien...
option double toit en verre ouvrant, système Cabasse-Tronic...
j'adore l'éclairage en virage avec ses phares aditionnels qui s'allument en courbe.
En bref une mini voiture bien aboutie et qui offre bien plus que sa pseudo concurente de 1007
 

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