2006 407 coupe 2.7 hdi radiator fan on a switch ?

Discussion dans 'Questions techniques' démarrée par Charl2, 15 Septembre 2021.

  1. Charl2

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    Please excuse me posting in english i will post in french but my french is not good.

    Does anyone know where the wiper motor is on a 407 coupe 2006 model.

    I would like to manually wire the radiator fan to the wiper motor wires?

    So i can use the wiper lever on the sreering wheel as a variable switch.

    I will be sacrificing wiper function yes but thats fine if it is doable?
     
  2. TDN57

    TDN57 Peugeot Addict

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    Salut,
    Oui, ca doit être possible de forcer la marche du ventilateur moteur.
    Mais pourquoi vouloir supprimer la fonction essuie-glace? Il suffit de tirer un câble et mettre un interrupteur dans l'habitacle pour commander le ventilateur moteur (ils font ca sur 106 et 206 pour rouler sur circuit).
    Le fait d'activer la climatisation a également pour effet d'actionner le moto ventilateur sur sa vitesse 1.
     
  3. Charl2

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    TDN57
    Thank you

    Where can i find a wire that is already part of the car from the engine to inside the car.

    If its to hard to find a wire, how can i get my own wire that i make up that i will connect to the radiator fan from the engine compartment into the car so i can wire it to the 12v cigarette lighter wire?

    Is the hole somewhere that i can push the wire through into the car (water draining hole perhaps ) ? What way will be easiest ?
     
  4. TDN57

    TDN57 Peugeot Addict

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    Je pense que le fusible de l'allume cigare est trop petit pour supporter la consommation du ventilateur moteur.
    Le mieux est de tirer une alimentation protégée par un fusible (voir quel calibre a le fusible du ventilateur moteur sur le BSM) vers l'habitacle, y connecter l'interrupteur et faire repartir cette alimentation sur le + du fils d'origine de ventilateur.
    Pour trouver le fil d'origine, il faut le N° OPR et la motorisation. LHD? RHD?
     
  5. Charl2

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    Thank you It is an RHD where can i find the OPM nr...
    And you talk about BSM. Is this in the manual or a diagram in the fuse box ?

    So are you saying the radiator fan wires connect directly on to the fuse box and it has an opm nr ?

    It is night now in my country, please if you can help me find it i will post a picture of the fusebox open when daylight come.
     
    #5 Charl2, 15 Septembre 2021
    Dernière édition: 15 Septembre 2021
  6. TDN57

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    Le N° OPR se trouve sur l'étiquette de pression de pneus, dans l'ouverture de la porte.
    Le BSM est le boitier porte fusible coté moteur.
    Quelle type de boite de vitesse as tu? BVM6? BVA 4? BVA 6?
     
  7. TDN57

    TDN57 Peugeot Addict

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    Je viens de regarder sur mon logiciel, je n'arrive pas a trouver plus d'informations sur le câblage du ventilateur moteur.
     
  8. Charl2

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    Here is the information can it help?
     

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  9. Charl2

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    ...
     

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  10. TDN57

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    Pourquoi vouloir le mettre en marche manuellement, il ne se déclenche plus automatiquement avec la température moteur?
    OPR: 10847
     
  11. Charl2

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    [QUOTE = "TDN57, post: 2643685, member: 43532"] Why do you want to start it manually, it no longer activates automatically with the engine temperature?
    OPR: 10847 [/ QUOTE]
    The engine is losing coolant above 95 degrees, i want to turn on the fan before it gets to 95 degrees.

    If i keep it below 95 no coolant loss.
     
  12. Charl2

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    If we cannot find the relay can i ask, is the 12v fan wire live at the fan itself?

    Then i can perhaps place a switch wire from the fan plug?

    Or does the ecu make it live when hot.

    What prevents the fan from switching on.
    I see the fan has 2 plugs, one for 12v and what is the other one for?
     

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    #12 Charl2, 16 Septembre 2021
    Dernière édition: 16 Septembre 2021
  13. TDN57

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    Ne serrait il pas plus simple de trouver l'origine de la fuite de coolant?
     

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