LE GASOIL A "1.5 EUROS" le litre en 2005 non mais

A priori d'après des articles de presse , la consommation est en hausse malgé les augmentations.
Bah c'est l'avantage du pétrole... tu en as forcément besoin et tu peux prédire sa consommation au niveau national :D .
Au début ok tu peux réduire les déplacement "inutiles". Mais tu arrives vite au plancher des déplacements "obligatoire".
A coté de ça tu peux aussi prédire le gazole de chauffage en fonction du relevé de température.
Et enfin le parc de poids lourd vs le fret sncf... continue la boucle ;) .

Incroyable chute du pétrole aujourd'hui. Il est repassé sous les 100 dollars ce soir (99.80) à NYC, soit enviorn 10% en 1 jour !!! (et meme 12% sur les 2 derniers jours). alors que l'Euro baissait un peu aussi de son coté mais des proportions bien moindre (-2%)

Pourvu que ça dure. En tout cas, ça prouve une fois de plus qu'on est bien dans de la spéculation pour le pétrole.

Incroyable chute du pétrole aujourd'hui. Il est repassé sous les 100 dollars ce soir (99.80) à NYC, soit enviorn 10% en 1 jour !!! (et meme 12% sur les 2 derniers jours). alors que l'Euro baissait un peu aussi de son coté mais des proportions bien moindre (-2%)

Pourvu que ça dure. En tout cas, ça prouve une fois de plus qu'on est bien dans de la spéculation pour le pétrole.

Pourquoi , il s'agissait d'autre chose mais bien d'une bulle spéculative sur l'ensemble des matières premières. Apparement , les prix ont de nouveau remontés en sp95.

Bouffée d'oxygène à la pompe grâce au prix coûtant chez e.leclerc, le GPL à 0.702€/L :wahoo:

Désolé, j'ai pas regardé pour le gasoil :whistle:

[:benigne:1]

le gouvernement va de nouveau demander des explications aux compagnies pétrolières. Visiblement , certains points lui échappent d'après C Lagarde sur Europe 1.

le gouvernement va de nouveau demander des explications aux compagnies pétrolières. Visiblement , certains points lui échappent d'après C Lagarde sur Europe 1.

On va avoir droit à un peu d'agitation.. avec un constat.. du type.. bah on peut pas y faire grand chose...

Ce n'est pas nouveau .. les diverses hausses par le passé ont toujours laissé des traces.. de même que l'on profite des hausses pour augmenter les marges également..

Après le litre à 2€ lâché par de Margerie.. les quidams seront contents si on reste un peu en dessous et ils oublient facilement la valeur de départ..

Et après la bouche en cœur on viendra nous dire.. que l'automobiliste n'est pas considéré comme une tirelire.. :fou:

On va avoir droit à un peu d'agitation.. avec un constat.. du type.. bah on peut pas y faire grand chose...

Ce n'est pas nouveau .. les diverses hausses par le passé ont toujours laissé des traces.. de même que l'on profite des hausses pour augmenter les marges également..

Après le litre à 2€ lâché par de Margerie.. les quidams seront contents si on reste un peu en dessous et ils oublient facilement la valeur de départ..

Et après la bouche en cœur on viendra nous dire.. que l'automobiliste n'est pas considéré comme une tirelire.. :fou:

bof. l'argent faudra bien le prendre quelque part !!!!! et moi ca me derange pas qu'il y ai plein de taxe sur l'essence, ca represente peu pour moi. ils peuvent le passer a 2 euros !!!!!!

:D

en regardant en europe, on est tous a peut pres logé a la meme enseigne

--
laurent

A la meme enseigne faut voir. C'est moins cher en Belgique, Luxembourg, Suisse ou Espagne. Plus cher en Italie, UK et Pays Bas. Du meme tonneau en Allemagne.

C'est pour ça que je vais aux US en vacances. 0.70 le litre de sans plomb la bas. :D

A la meme enseigne faut voir. C'est moins cher en Belgique, Luxembourg, Suisse ou Espagne. Plus cher en Italie, UK et Pays Bas. Du meme tonneau en Allemagne.

C'est pour ça que je vais aux US en vacances. 0.70 le litre de sans plomb la bas. :D

tu triches tu paye les billets d'avions beaucoup moins cher ! non ?

:)

--
laurent

Pas quand je pars en aout. Par contre, j'ai des astuces pour payer moins cher mais que tout un chacun peut avoir. :whistle:

Punaise le pétrole à bien baissé en 15 jours, mais en station ce n'est pas le cas, il a encore pris 3cts dans la semaine alors qu'il n'avait pas baissé avant :sarcastic: :sarcastic:

Oui. Y'a encore une bizarrerie. Le pétrole est meme passé sous 93 dollars un court instant alors que l'euro reste (meme s'il y a de sacré yoyos en ce moment) à un bon niveau.
Depuis que j'ai la BM, je mets mes pleins sur une appli iphone. Le 26 novembre, j'avais fait mon premier plein à 1.149 avec un dollar un peu plus bas qu'aujourd'hui (je veux dire plus cher en fait). Je vais essayer de voir le cours du pétrole à ce moment là. Ca nous donnera une idée de ce qu'on se fait enfler.

Voilà, le 26/11/10, le pétrole était à 84 USD.
Mais l'euro était à 1.324 USD !!!!

Bref, le pétrole était grosso merdo 10% moins cher et l'euro 7% moins elevé, ce qui annule 70% de la difference. Donc, au plus 3% plus cher, sachant que le pétrole ne répresente pas 50% du prix de vente. Donc, tout au plus 1.5% de plus.

Or 1.149 à l'epoque et 1.289 vendredi. (meme pompe)

Y'aurait pas du foutage de gueule grave là ? !!!!!!!!

Ouais et ce qui est bizarre, c'est que le SP lui a quasi pas bougé depuis 1 mois, il a juste baissé un peu [:guerart:5]

Le SP95 E10 était à 1.43 hier à Carrouf. mais effectivement, globalement, il se situe dans une fourchette 1.47-1.50.

L'écart avec le GO s'est un peu réduit de l'ordre de 23 centimes à 19 centimes (hors SP E10 de carrouf qui est vendu assez bas).

Ever thought about just what exactly your kid was rambling upon in relation to at the table whenever the individual started out stating such thinggs as "VR" or even "RPG"? In that case, it's not just you. "VR" as well as "RPG" are certainly not fresh texts shortened forms * these are acronyms with regard to video gaming Filmy online bez limitowand this also document is going to introduce you to some of the more established types.

If you at least thought of the world wide web while you seen "VR" or "RPG" on the other hand, you will be on course. Limited to the internets surroundings, "VR" or maybe "RPG" : which in turn for that reason represents personal reality games and role playing games -- are simply 2 elements of a new video gaming entire world gone rough outdoors. The periods involving enjoying scrabble before the fire are no longer in the modern technology, nevertheless and we don't consider you will Filmy online bez limitu notice too many people complaining concerning this. Modern day era is usually fascinated with on the net * enable you to perform video games via the internet using a huge selection of individuals each time.

Offered to you are not a laptop along with rapid Connection to the internet, there are millions of free online games on the market to stick to any one... occasionally cost-free and often for a fee. They Filmy bez limitu add recognizable loved ones games for you to unusual and even more complicated games which will demand a 100 webpage guide book to be aware of. Something they all share having said that is the fact they can be enjoyment to relax and play.

The most frequent form of activity you will probably run into could be the Pen sport ( blank ) often positioned on instructional web sites or perhaps Yahoo! for Kids for example. These types of online games could include other players, but they are always brimming with colour, they may be quickly to be able to download, Gry and maybe they are enjoyable to experiment with. Simply because work into the web browser, absolutely no specific equipment is required. These are the basic straightforward online games ( blank ) much more challenging than checkers, but eliminate challenging to participate in as compared with mentally stimulating games.

Another type of on-line one is the most aggressive versus models we explained higher than this is the same as the "shoot-em-up" style online games that comes with the primary Designers plus Nintendo wii techniques. Fashioned from the 1st individuals point of view, the gamer commonly maneuvers around the display like a weapon-clad fretting hand ( space ) periodically altering weapons for the reason that game's predicament permits. The particular abuse within these games cover anything from mild for you to offensive, so when a parent or gaurdian Pozycjonowanie, you happen to be wary to keep track of the children's access to these - primarily online traffic games are generally played on the net web-sites.

Subsequent, regarding problem or even lack of control, happens the particular exclusive reality video games and also purpose winning contests that any of us presented prior. A lot of these video game titles will need a thorough timeframe invested on the web considering people believe the particular purpose of an game persona inside engage in. Game enthusiasts give your very best to produce a listing regarding weaponry as well as ability - nothing that might be attained in a very amount thirty minutes and also a smaller amount. Then they carry on to interact with other personas which in turn stretches sport time perhaps longer (when it sometimes prevents). Each digital truth video gaming and role playing games demand and also stimulate Tapety strategic contemplating, nevertheless guardian, you possibly will not be comfy with all the assault which is well known in certain these online games. Neither could a person be comfortable because there are many time frame which taking part in these kind of activities can easily consume. With regards to the intricacy of the online game, any one man or woman may shell out not less than half a year with a game inside them for hours admission to thousands of various other gamers together does not accurately make them simple to leave.

Our best information would be to learn about these types of game titles proper together with your baby and work out careful analysis have fun with them (you aren't engage in these individuals) in concert Noclegi. You'll find some helpful advice about forcing laptop judgements along with kids in your article named, "Protecting Small children On the net."

Ski boat towing and trailering round the Usa is be more responsive to unique state legal guidelines as far as max speeds, truck hardware desires, trailer sizes, tires, Asthma symtoms insurance plans, and even products that include reflectors are involved. Some other grant designed for watercraft towing when it comes to each individual declare may also be demanded.

Most Individuals are living just a Seventy-five mileage about boatable rivers, as well as ski boat trailering are some things from a country's tendency. Statistics show that easy and simple motorboats to make sure you tow line often solution in just twenty-five base in total, internet site . include simpler moving in freeways. Boat-towing vans together with trailers can vary tons from other choices due to their exclusive contour and dimensions of the projects.

There's a mind-boggling choice of towable boats that you can purchase in these days. Some examples are discuss motorboats, fishing boats for sale, bend users, canoes, cuddy log cabin rentals, afternoon sailers, terrace charter boats, wind-surfing dinghies, residences fishing vessels, fly Dog Training
personal watercraft, blow up boats, plus a Cartoleria lo scarabocchio sponsor about others.

If a person isn’t a guru, you have to consume a trailering-safety guideline whereas towing. The listing needs to include rules so that you can going, questing, driving, unloading, and launching. Very likely by far the most Home theatre installation normal and then hated potential risks that each sail boat systems facial area is without a doubt sacrificed rigidity within the berry relating to the trailer added wheels. All of these usually tend to relax by using way away coated. Rim repair to all the nation's facets could be one central consideration of each and every motorboat Colombo avv paolo truck user.

Associated with pension transfer different kinds with towing, every different talk about does have it's pair of trailering procedures which will suggest bounds to assist you to excess weight, quickness, Effective teeth whitening along with nominal devices. Examples of these are rigorously required, and it is smart to be equipped for just about all scenarios.

L'agence internationale de l'énergie a décidé de puiser dans ses stocks stratégiques afin de limiter les difficultés d'approvisionnement lié à l'absence de la Lybie sur les marchés. La France participera à cette mesure.

JE sais pas si ça pue. Je sens rien dans la bagnole. :D

En attendant, les 3 centimes de baisse ont fondu à 1 au bout de 2 jours. :/