[TUTO] Télécodage et calibration d'un NAC / RCC / CIROCCO / CMB_NUM SANS Diagbox via Arduino


Hi, can you help me please with tha park assist activation? Thank you very much

I did it exactly this way

1.NAC enabled by NAC.Exe. Zone 210C. parallel and perpendicular parking and Display touch button ..... ENABLED.
2.AAS_UDS I turned on the parking module with Diagbox 7.57. (Peugeot 308-t9)This module was not secured.
3.
DAE_BVH2:
Change A0 zone: Replace D9 with C8
========
>6B5:695
81
21A0
:2305:83:C0
34A00000000605C8FD000000E88A
21A0
82
4. BSI
>752:652
1003
:B4E0:03:03
2E230033
for BSI coding, I had a diagbox connected to the OBD.
 

I did it exactly this way

1.NAC enabled by NAC.Exe. Zone 210C. parallel and perpendicular parking and Display touch button ..... ENABLED.
2.AAS_UDS I turned on the parking module with Diagbox 7.57. (Peugeot 308-t9)This module was not secured.
3.
DAE_BVH2:
Change A0 zone: Replace D9 with C8
========
>6B5:695
81
21A0
:2305:83:C0
34A00000000605C8FD000000E88A
21A0
82
4. BSI
>752:652
1003
:B4E0:03:03
2E230033
for BSI coding, I had a diagbox connected to the OBD.
Thank you i'm pretty newbie......nac.exe is a software? AAS_UDS this can done only by diagbox? i mean i can't do this with the arduino? If you cold tell me the exact steps i would be thankful. Thank you very much
 




YPHRMyJ.png


Anyone know how change cirocco dash, i mean (Computer, Dials, Minimum etc.) without bsi2010?

on bsi2004 buttons dont work...
Its any chance for connect button to cirocco pinout?
 


Bonjour à tous,

J'ai une petite question peut être un peu HS mais je tente quand même.

Je suis propriétaire d'un 2008 phase I de 2017 équipé d'un NAC Wave 2 avec CarPlay et caméra de recul.

Le NAC est tombé en panne, il y a 3 semaines.

Je souhaitais donc savoir si je peux acheter un Nac Wave 2 d'occasion pouvant provenir d'un autre modèle de véhicule (ex: 208, 308, 508,, etc) et l'installer dans mon véhicule.

Est ce qu'un simple télécodage via diagbox ou arduino permettra de le rendre fonctionnel dans mon véhcule ?

Bonne soirée à tous.
Thomas
 

YPHRMyJ.png


Anyone know how change cirocco dash, i mean (Computer, Dials, Minimum etc.) without bsi2010?

on bsi2004 buttons dont work...
Its any chance for connect button to cirocco pinout?


Try to change CAN frame 0xA2, bit3 and bit 4. Works with NAC. Something like that:

if (button1.pressed) {
button1.pressed = false;
CanAddress = 0xA2; // wheel buttons
CanSize = 6;
if (bit3 == 0b00000000) {
bit3 = 0b00000010;
} else {
bit3 = bit3 << 1;
msg2[4] = 0x20;
}

msg2[3] = bit3;
if (serial) {
Serial.print("Bit3: ");
Serial.println(bit3);
}
sendCanMessage(CanAddress, msg2, CanSize);
} else {
msg2[4] = 0x00;
sendCanMessage(CanAddress, msg2, CanSize);
}



Did you solve the problem with brake fluid error?
 
  • J'aime
Reactions: Kwachu

Bonjour à tous,

J'ai une petite question peut être un peu HS mais je tente quand même.

Je suis propriétaire d'un 2008 phase I de 2017 équipé d'un NAC Wave 2 avec CarPlay et caméra de recul.

Le NAC est tombé en panne, il y a 3 semaines.

Je souhaitais donc savoir si je peux acheter un Nac Wave 2 d'occasion pouvant provenir d'un autre modèle de véhicule (ex: 208, 308, 508,, etc) et l'installer dans mon véhicule.

Est ce qu'un simple télécodage via diagbox ou arduino permettra de le rendre fonctionnel dans mon véhcule ?

Bonne soirée à tous.
Thomas

Oui tu peux acheter un NAC d'occasion et l'installer sans problème, préfère fortement la méthode Arduino.
Deux points à prendre en compte: Tu ne pourras pas utiliser ton VIN pour avoir la bonne licence pour les mises à jour firmware et/ou souscrire aux services connectés > il faudra utiliser le VIN de la voiture donneuse. Tout le reste fonctionnera comme avant

Quel est le soucis de ton NAC ? Si tu penses le jeter après l'opération je suis intéressé pour le récupérer pour pièces :coucou:
 


Oui tu peux acheter un NAC d'occasion et l'installer sans problème, préfère fortement la méthode Arduino.
Deux points à prendre en compte: Tu ne pourras pas utiliser ton VIN pour avoir la bonne licence pour les mises à jour firmware et/ou souscrire aux services connectés > il faudra utiliser le VIN de la voiture donneuse. Tout le reste fonctionnera comme avant

Quel est le soucis de ton NAC ? Si tu penses le jeter après l'opération je suis intéressé pour le récupérer pour pièces :coucou:

Merci pour ton retour Vlud ! Pour le souci, du jour au lendemain, écran noir, puis maintenant au démarrage, écran bleu avec un message "Software loading on demand.". J'ai tenté une restauration du firmware avec plusieurs clé USB mais toujours un échec avec un message "Firmware update failed". J'ai passé un coup de diagbox desus et dans mes souvenirs, il y a un échec de communication avec le boitier télématique.

C'est noté pour les pièces.
 

Spróbuj zmienić frame CAN 0xA2, bit3 i bit 4. Pracuje z NAC. Coś w tym rodzaju:

jeśli (przyci1. naciśnięty) {
button1. naciśnięty = fałszywe;
CanAddress = 0xA2; // przyciski koła
CanSize = 6;
jeśli (bit3 = 0b00000000) {
bit3 = 0b00000010;
} jeszcze {
bit3 = bit3 << 1;
msg2[4] = 0x20;
}

msg2[3] = bit3;
jeśli (seryjny) {
Odcisk. Druk("Bit3: ");
Serial. odcisk (bit3);
}
sendCanMessage(CanAddress, msg2, CanSize);
} jeszcze {
msg2[4] = 0x00;
sendCanMessage(CanAddress, msg2, CanSize);
}



Czy rozwiązałeś problem z błędem płynów hamulcowych?


How edit frame 0xA2? can you help me?


im still have brake fluid error, someone with bsi2010 car can read that frame
 








@VLud je rencontre un problème pour lancer l'outil nac ou cirocco:
lorsque je fait "arduino connect" j'ai bien le bouton NAC/CMB access qui se déverrouille et quand je clique dessus les autres boutons n'apparaissent pas.

J'ai tester avec 2 ordinateur et 2 connexions internet différentes: toujours le même problème

Les log file donnent pour le NAC:
Code:
> 00
> >764:664
> 1003
< OK

et pour le cirocco
Code:
> 00
> >75F:65F
> 1003
< OK

Je pense donc que je n'ai pas de problème d'Arduino.

Une idée d'ou ca peut venir?


Edit: apres une ultime vérification j'ai vu qu'un fil du bus can était dessoudé sur mon montage.

--> problème résolu! Tout fonctionne bien
 
Dernière édition:

Hi, i just purchased a second hand C5 Aircross with 12 sensors, automati gear, and camera. Can you please help me with Auto park assist activation? I'm new in this, i already ordered the arduino, can bus shield and cable(waiting for delivery). Can you help me with the coding please? Thank you very much. My email:rolleer@mail.com
Thank you i already saved your post, unfortunatley i didn't understand where i cand find the "DAE_BVH2: Modify Zone A0: Replace DD by CC"
For the Check Sum, we take EVERYTHING: 34A00000000605CCFD000000
and what means this(what i need to do ):"we calculate a CRC-16/X-25, then we exchange the 2 bytes..."
I'm sorry but i'm new on this
Thank you in advance
 

Hello from austria,

I´ve just a short question:

Which paramateres in ESP90 have to be changed to enable grip control !?

I've found somethin in a previous post:
68D 6AD 2E:2101:28:EE
68D 6AD 2E:2101:29:7A


Are the OK !?
Thanks in advance for your help

best regards fredi309
 


Lisez la Zone A0 de ce calculateur : DAE_BVH2...
>6B5:695
81
21A0 -> 61A005C0DD0002000000

si vous obtenez la même chose que moi, alors continuez avec :
:2305:83:C0
34A00000000605CCFD000000F8A7

sinon dites ce que vous obtenez, je vous calculerai le checksum.
 

I mean, i dont' understand this "Pour le Check Sum, On prend TOUT : 34A00000000605CCFD000000
et on calcule un CRC-16/X-25, puis on échange les 2 octets..."
What &where i need to modify this?
Thank you
if you receive
61A005C0D90002000001
write
34A00000000605C8FD000000E88A

the last number in the answer is the number of encodings @albatros had the factory coding "0" (original). I had a "1". He was being repaired and the service was coding everything. Now I have a "2"
 

@VLud Buenas noches.
Me gustaría pedirle a Vlud que incluya en la sección 2101 la configuración de conexión para iniciar y detener y el modo ecológico para su próxima actualización de la aplicación cirocco.
Cuando cambié mi caja analógica por una cirocco, perdí cuatro botones físicos, recuperé dos configurándolos con tu programa, pero como no aparecía en los menús la configuración para el modo eco y el arranque y parada, me descontroló. Loco por encontrar una solución que fuera no tener que usarlos en la pantalla del nac, después de leer cientos de páginas en este foro descubrí que estos botones se podían configurar cambiando manualmente el archivo de configuración de CMB, pero me costó mucho.
Si hubiera tenido en los menús del 2101 el ajuste de estos parámetros me hubiera simplificado mucho la vida, por eso creo que después de haber creado este maravilloso programa no costaría mucho agregar estos menús para que las personas que quieran configurar estos ajustes tienen más fácil.
Gracias de antemano y por su buen hacer sin el cual no podríamos realizar modificaciones en nuestros vehículos tan fácilmente.
 
Dernière édition:

@VLud Buenas noches.
Tengo un Cirocco con él.
3008_P84E_NO_LVDS_9693357780.cal.
¿Sería posible habilitar LVDS cambiando la calibración o es necesario cargar un archivo ULP que tenga LVDS?
 
Dernière édition:

Hello from austria

I´m owner of an 2018 Peugeot 3008 (P84) and wanted to upgrade from Wave2 to Wave4 with DAB. I know that it never was mounted in this car !!

I've done the following:
  • uploaded originale Wave2 configuration (3008-9693621880.cal) with VLUD's tool (Thanks al lot for your great work at this point !!!:bien:)
  • corrected the concerning paramaters and screen settings in the Wave3-Zone
In generall it's working but there are somy annoying issues:
  • Te pictures of the car are from 308-> I understand that the ID's in Zone 2108 are different between W2 and W4. I've selected the W2 3008 in configuration-> but the 308 is displayed
  • the PDC an camera Isn't working correctly.

  1. If i put in reverse gear, camera goes into "Zoom-Mode" because of "Red-Alert" from PDC -> It' just a display Issue cause the PDC is working correctly (Audio-signal is OK)
  2. the colours of the camera are wrong
  3. without camera (driving forward) to an abstacle the PDC switches to car Picture but no display of any distance lines (only correct beeping)
I'm sure it's a problem with the calibration !!!

Perhaps someone can help me !?

best regards in advance :coucou:


Hello, for bad color, See this vlud message :
https://www.forum-peugeot.com/Forum...agbox-via-arduino.121767/page-93#post-2650305

Good day
 
  • J'aime
Reactions: ezejp